NIVEA brändi ajalugu

Brändi ajalugu

ERINEVAD NAHATÜÜBID. ERINEVAD VAJADUSED.

 

Rohkem kui 100 aastat tagasi panime NIVEA Creme kreemiga aluse kaasaegsele nahahooldusele. Praegu kasutavad NIVEA brändi tooteid kogu maailmas miljonid erinevate nahatüüpidega inimesed. Just sellepärast tegelevad meie teadlased laiaulatuslikult inimese naha individuaalsete omaduste ning kultuurist, soost ja vanusest tingitud erinevate hooldusvajaduste uurimisega. Nende tööle tuginedes oleme viimaste aastakümnete jooksul välja töötanud arvukaid uuenduslikke nahahooldustooteid alates deodorantidest kuni päikesekaitsekreemideni. Teeme kogu maailmas koostööd rohkem kui 50 institutsiooniga kindlustamaks, et meie tooted sobivad sinu nahale. Oleme oma peakorteris Hamburgis isegi rajanud eraldi laboratooriumi Aasia ja Ladina-Ameerika jaoks, kus uuritakse spetsiaalselt nende piirkondade nahatüüpe ja ilmastikutingimusi. Meie eesmärgiks on, et ühel päeval tuntakse ja usaldatakse NIVEA tooteid kogu maailmas.

Kõige alguses oli nix

Enne kui NIVEA Creme kreemi edulugu sai alata, tuli leiutada midagi täiesti uudset. Selleks oli Eucerit. Eucerit toimib emulgaatorina, sidudes vee ja õli erakordselt püsivaks ja ühtlaseks seguks.  Selle täiesti uue emulgaatori lõi 1911. aastal doktor Isaac Lifschütz. Dermatoloog professor Paul Gerson Unna austas dr Lifschützi teadmisi sellel alal ning tutvustas avastust keemikule ja Beiersdorfi kaasasutajale doktor Oscar Troplowitzile. Viimane taipas viivitamatult, et vee ja õli emulsioon sobib täiuslikult uue kosmeetilise nahakreemi aluseks. Nüüd vajasid nad ainult nime. Selle leidmiseks ei pidanud dr Troplowitz kreemist endast kaugemale vaatama. Valmisemulsioon oli lumivalget värvi. Nimi NIVEA tuleneb ladinakeelsetest sõnadest nix, nivis, mis tähendab lund. NIVEA tähendab seega sõnasõnaliselt lumivalge.

NIVEA MUUTUB ÜLEMAAILMSELT POPULAARSEKS

Ajastut ei iseloomusta ainult moeteadlikud 20.–30. eluaastates naised. Tollases maailmas kannavad mehed vuntse. NIVEA arvestab meeste vajadusega hoolitseda oma näonaha eest enne ja pärast habemeajamist ning ettevõtte habemeajamisseebist saab esimene toode, mis on suunatud spetsiaalselt meestele. Ühiskonnas muutuvad üha populaarsemaks sportimine ja vaba aja veetmisega seotud tegevused. Aristokraatlikule kahvatusele on hakatud eelistama vitaalsust ja kergelt päevitunud jumet. Üsna juhuslikult leiab Beiersdorfi turundusjuht Juan Gregorio Clausen kolm rõõmsameelset, lõbusat ja värskeilmelist noort venda. 1924. aastal saavadki NIVEA poisid NIVEA turunduse uuteks staarideks. Samaaegselt tekib uus kujunduskontseptsioon: NIVEA toob esmakordselt turule oma kuulsa sinise kreemikarbi, mis on jäänud tänaseni ikooniliseks.
 

Esimene poistebänd

NIVEA tüdrukud

Tänapäeval on sellised tõsielusaated nagu talendi-, superstaari- või tippmodelliotsingud muutunud tavaliseks, aga 1925. aastal oli meedia poolt organiseeritud talendivõistlus täiesti tundmatu. Kui NIVEA pani Berliini ajalehte kuulutuse teatega, et otsitakse kolme NIVEA tüdrukut, tekitas see kogu Saksamaal suurt elevust. Eriti sellepärast, et NIVEA ei otsinud glamuurseid modelle, vaid tavalist naabritüdrukut: „Me ei otsi silmatorkavaid iludusi, glamuuritare, kes on riietunud ballile minekuks, või moodsalt hoolitsetud daame, vaid toredaid noori tüdrukuid, kelle välimus on tervislik, loomulik ja värske.” Proua Fröhlich Põhja-Saksa linnakesest Flensburgist nägi kuulutust ja mõtles, et tema kolm tütart Margot, Elfriede ja Hertha sobivad kirjeldusega perfektselt. Kui ta abikaasa sai plaanist teada, keelas too kategooriliselt tütarde muutmise plakatinägudeks ja nii esitas ema tüdrukute kandidatuuri salaja. Ja hästi tegi, sest tütred valiti välja rohkem kui 1000 kandidaadi seast. Lisaks selgus, et perekond polnud kunagi NIVEA toodetest kuulnudki, sest oli alles hiljuti kolinud Saksamaale Samoa saarelt, kus NIVEA tooteid ei müüdud. Ka oma laste üle uhke härra Fröhlich leebus ja nõustus, et tema tütardest saavad NIVEA tüdrukud. Nii juhtuski, et õdedest said NIVEA reklaamide uued staarid. Ja samuti, nagu oli juhtunud NIVEA poistega enne neid, tervitati õdesid kõikjal, kuhu nad läksid, rõõmsalt NIVEA tüdrukutena.
 

NIVEA SAAB PÄIKESEKAITSEVAHENDITE TEERAJAJAKS

1958

1950. aastad pulbitsevad uuesti leitud vitaalsusest, optimismist ja dünaamikast. Kasvav jõukus võimaldab üha suuremal arvul inimestel reisida. Isikliku auto omamine teeb inimesed liikuvaks ja kõige populaarsemad sihtkohad on päikeselises lõunas. Sakslaste jaoks saab uueks unistuste reisisihiks Itaalia. NIVEA teadusosakond on juba mõnda aega põhjalikult uurinud päikesekiirte mõju nahale. Nüüd on saabunud õige aeg rahuldada tarbijate vajadusi. NIVEA töötab välja täiesti uuendusliku Ultra Oil Spray. See lihtsalt pealekantav õlisprei, mis jätab nahale meeldivalt kerge tunde, peegeldab kogu generatsiooni vabanenud vaimu. NIVEA pallist saab suurepärane puhkusekaaslane. Kompaktne ja lihtsalt täispuhutav pall on suureks rõõmuks kogu perele. Viimase 40 aasta jooksul oleme tootnud üle 20 miljoni palli. Inimesed kogu maailmas tunnevad ja armastavad seda.

1963

1960. aastatel domineerib mässumeelsus. Üha rohkem naisi kehtestab end nii perekonnaelus kui ka tööl. Neil on selged huvid ja üha vähem aega tegeleda iluhooldusprotseduuridega. Ihupiim NIVEA Milk on uut tüüpi emulsioon, mis teeb nahahoolduses revolutsioonilise muudatuse. See „vedel kreem”, mida on lihtne peale kanda, imendub kiiresti ja tagab ühtlasi intensiivselt niisutatud naha. NIVEA teeb kaasaegse perekonna elu lihtsamaks ka teises valdkonnas: pidades sammu beebibuumiga tuuakse turule sarja Baby Fine hooldustooted, mis on mõeldud imiku õrna naha kaitseks. NIVEA uus imikutoodete sari võimaldab vanematel hooldada ja kaitsta vastsündinute õrna nahka. Imikutele mõeldud tootesarja kuuluvad puuder, vannitooted, kreem, seep ja vatitikud. Sarja laiendatakse 1990. aastatel.

1975

Kui lehitseda tolle aja moeajakirju, on selge, et kätte on jõudnud seksapiili aeg. Bikiinid muutuvad väiksemateks ja kõige julgemad päevitavad rannal ilma rinnahoidjata. 1970. aastatel muutub üha olulisemaks turvalisem päikesekaitse. NIVEA teadlastel on oluline roll päikesekaitsefaktori määramise meetodi väljatöötamisel. See võimaldab esimest korda võrrelda erinevate toodete efektiivsust kaitsel päikese eest. NIVEA on juba 1975. aastal võimeline hindama oma toodete päikesekaitsefaktorit. 

NIVEA TOOB PÖÖRDE NAHAHOOLDUSESSE

Tänapäeval peavad mehed normaalseks, et neil on võimalik valida suure hulga nahahooldustoodete hulgast. 90 aastat tagasi aga piirdus meeste näohooldus peamiselt seebi ja veega. NIVEA roll muudatuse toimumises on tähelepanuväärne. Pärast habemeajamisseebi ja -kreemi turule toomist lõi NIVEA 1980. aastal taas kord uue trendi oma alkoholivaba raseerimisjärgse palsamiga Aftershave Balm. Pehmetoimeline raseerimisjärgne palsam sai kiiresti meeste lemmiktooteks, mis näitab selgelt, et mehed vajasid ja tahtsid neile mõeldud tooteid. Uus suur uuendus järgneb 1986. aastal. Turule tuuakse ja klientide vannitubades kinnitab kanda esimene spetsiaalselt meestele mõeldud nahahooldustoodete sari NIVEA MEN. Praeguseks kuulub sarja NIVEA MEN suur valik kreeme, šampoone, juukseviimistlus-, pesemis-, kehahooldus-, näohooldus- ja vananemisvastaseid tooteid.

1998

Vanem generatsioon on saavutamas uut eneseusaldust. Neil on raha, nad tunnevad end nooruslikuna ja panevad suurt rõhku oma elukvaliteedile. See mõjutab ka nahahooldust. NIVEA teadusosakond tegeleb vananemise ja naha vajaduste vaheliste suhete uurimisega. Tulemuseks on uus tootesari küpsele nahale. Esimest korda tegeletakse eesmärgipäraselt ja otse üle 50-aastaste naiste nahaprobleemidega. Areng jätkub pidevalt. Arvuti- ja kuvamistehnikad muutuvad tõhusamaks ja võimaldavad paremini näha, mis toimub naha sees. NIVEA teadusosakond kogub uusi teadmisi naha struktuuri ja funktsiooni kohta. Beiersdorf kasutab seda informatsiooni ja saab 1998. aastal üheks esimeseks ettevõtteks, kes arendab välja kreemi, mis sisaldab nahas loomulikult leiduvat koostisainet. Järgnevate aastate jooksul kasutab NIVEA koensüümi Q10 peaaegu kõigis asjakohastes tootekategooriates, alates meestele mõeldud toodetest kuni päikesekaitsetoodeteni.

2011/2014

Särav ja hästi hoolitsetud välimus saab järjest olulisemaks. Meie elustiil muutub samas aga üha kiiremaks ja stressirohkemaks. Tänu NIVEA toodetele ei pea keegi loobuma head enesetunnet loovatest hoolitsushetkedest. NIVEA leiutab uusi innovatiivseid tooteid, mis pakuvad lühima võimaliku ajaga esmaklassilist hooldust. Arendustöö tulemusena tuuakse 2011. aastal turule sari NIVEA Invisible Black & White. Tegemist on esimeste deodorantidega, mis ei jäta tumedatele riietele valgeid jälgi ega heledatele riietele kollaseid plekke. Tõeline revolutsioon!

Teine suur läbimurre toimub 2014. aastal, kui turule tuuakse In-Shower ihupiim. Ihupiim on kohandatud tänapäeva naiste ja meeste igapäevaste vajadustega ja säästab palju aega, sest seda saab kiiresti ja lihtsalt peale kanda duši all olles. Nüüd on iga päev ihupiima päev!

Täna ja homme

Ettevõte, mis sai 1911. aastal alguse NIVEA Creme kreemi tootmisest, on tänaseks muutunud hiigelsuureks brändiks, mille toodete arv ületab 500. NIVEA on aastakümnete jooksul töötanud välja palju uuenduslikke nahahooldustooteid. Ja uuendused ei ole veel sugugi lõppenud. Sarja Natural Balance toodetega annab NIVEA oma panuse keskkonna kaitseks, mis on paljudele inimestele südamelähedane teema. Tegemist on NIVEA esimese väga efektiivse peamiselt looduslikke ja osaliselt mahetootjatelt pärit koostisaineid sisaldava tootesarjaga. Lisaks tuuakse turule NIVEA Q10plus aktiivsete pärlitega kortsudevastane seerum, millel on kõrgem nahas loomulikult esineva koensüümi Q10 kontsentratsioon kui ühelgi teisel NIVEA Q10plus kortsudevastase sarja tootel. Minevik, olevik, tulevik. NIVEA seab alati nahahoolduses uued standardid. Kõik kuulsa nahahooldusbrändi ajaloo tähtsaimad verstapostid leiad siit: OMA AJAST EES ALATES PÄRIS ESIMESTEST SAMMUDEST.